OVER FLEURTJEDAG

Toen de man van Marloes thuiskwam met een standaard bosje bloemen van zijn werk, dacht ze: dat kan beter! Als creatieveling had Marloes het concept zo bedacht. Er kwamen grootse plannen uit. Zo groots, dat ze dit graag samen met iemand anders wilde oppakken. Enter Patty! Patty vindt nieuwe concepten opzetten, inclusief de marketing eromheen, fantastisch. Samen zijn ze een gouden team. Marloes, de creatieveling, die een perfecte mix van verschillende mensen om zich heen weet te verzamelen. En Patty, de doorpakker, die niet rust voordat ze het resultaat dat ze voor ogen had heeft bereikt. 

Marloes van den Oord

Marloes groeide op tussen de bloemen: haar ouders namen de kwekerij van haar opa over. Als kind was ze dan ook veel op het land te vinden. Maar nadat ze film Annie zag, wist kleine Marloes het zeker: ze wilde een weeshuis beginnen, maar niet zoals de nare Miss Hannigan uit de film. Het werd geen weeshuis, maar een intensive care. Marloes werd namelijk IC-verpleegkundige, maar uiteindelijk kropen de bloemblaadjes toch waar ze niet gaan kunnen. Ze besloot om in het weekend rozen te gaan verkopen vanuit het winkelpand aan huis. Marloes kocht een krijtbord op Marktplaats, zette dat aan de kant van de weg en Fleurtjeweekend was geboren. Twee jaar later had Fleurtjeweekend zoveel klanten dat Marloes het ziekenhuis vaarwel moest zeggen. Geen makkelijke beslissing, maar ze wilde graag al haar aandacht aan Fleurtjeweekend geven. En Marloes heeft het cliché inmiddels bewezen: wat je aandacht geeft, groeit!

 

Als eigenaar van Fleurtjeweekend in het Brabantse Haarsteeg is Marloes een echte lokale ondernemer. Ze kent haar klanten, weet wat er bij hen leeft en ze maakt altijd tijd voor een praatje. Die lokale ondernemersmentaliteit zie je ook terug in Fleurtjedag. Marloes selecteert met veel liefde en aandacht de bloemen en de andere producten voor jouw medewerkers. Daarmee helpt ze jou om voor jouw medewerkers net zo attent te zijn als zij.

 

Over haar compagnon zegt Marloes: “Patty is ontzettend zorgzaam en attent. Ze zal altijd vragen hoe het met je gaat. Hoe je weekendje weg was. Hoe die belangrijke afspraak is gegaan. Dat onthoudt ze allemaal.”

Patty de Vaan 

Kleine Patty had twee toekomstdromen: moeder worden en officier van politie. Moeder werd ze, officier van politie niet. In plaats van naar de politieacademie, ging Patty naar de universiteit, waar ze Bedrijfscommunicatie & Digitale Media studeerde. Hier ontdekte ze hoe blij ze wordt van goede marketing, zeker als zij degene is die het helemaal from scratch mag opzetten.

 

Patty is graag onderdeel van een hecht team waarin iedereen gezien wordt. Ze is heel gevoelig voor sfeer, geniet van samenzijn met familie en vrienden en wil mensen graag leren kennen. En ze vindt het heerlijk om anderen te verwennen met lekker eten. Dat komt ongetwijfeld door haar roots: haar vader is een rasechte Brabander en haar moeder is Nederlands-Indisch. Gezelligheid, zorgzaamheid en verbinden werden haar dus met de paplepel ingegoten. Dat verbinden doet ze overal waar ze komt. Bij Fleurtjedag, thuis bij haar gezin, bij vrienden en familie, en bij collega-ondernemers.

 

Wat Patty van Marloes vindt? “Marloes brengt mensen bij elkaar en zorgt dat er niemand vergeten wordt. Ze is ook supersociaal, Marloes kan echt met iedereen goed overweg. En ze is een ontzettend harde werker.”

0